Tuesday, April 8, 2008

Unde ne e locul.

Voi contribui si eu la acest blog, de obicei abordand teme sociale, politice, istorice si mai mult sau mai putin retrospective.

Pentru debut, m-am gandit sa spun cateva din ideile mele despre recentul Summit NATO, in caz ca v-a interesat, l-ati urmarit sau macar ati stiut ca a avut loc. De obicei, o asemenea reuniune de lideri politici si sefi de state anticipeaza luarea unor decizii sau cel putin, exemplificarea pozitiilor de putere curente care au loc la nivel mondial. Daca in primul caz, deciziile nu au auvt prea multa greutate in ceea ce ne priveste (deci da, ramanem cu vize pt SUA [nu ca ar fi fost 0.1% posibil sa scapam de ele pe seama glumelor lui basescu]), in cel de-al doilea scenariu, caracteristicile clasei noastre conducatoare s-au vazut (mai bine zis li s-a simtit putoarea) de la distanta.

Pe scurt, am fost de rasul lumii. Noi (prin reprezentantul nostru fidel - pers. #1 in stat) pupam in cur americanii, ne doare la "banana" de europeni (respectiv traditionalul tandem franco-german, reprezentativ pt EU) iar in ceea ce-i priveste pe rusi, le reclamam "incalcarea de drepturi ale popoarelor" ca si cum ei ar fi imperiu si ar ocupa cu forta alte popoare si ca si cum ai nostri nu fac asta in fiecare zi, calcandu-ne in picioare dreptul de a fi reprezentati cu demnitate si corectitudine.

In schimb, probabil ca noi, prostii de rand, vom plati mai mult pentru mc. de gaz, in spatiul european vom fi in continuare priviti ca ciorile (tiganii) (care, in schimb, fac o treaba atat de buna din a ne reprezenta) aducatoare de belele in timp ce in propria-ne tara vom face ce stim mai bine sa facem: bagam rahatul sub covor si ne lustruim pantofii doar atunci cand avem musafiri si ne facem tara europeana doar pentru 4 zile - nici acelea nelipsite insa de alti reprezentanti de seama autohtoni, cainii comunitari - ca apoi, cand balciul se termina, sa ne scufundam in acelasi moloz ce ne caracterizeaza viata, in eterna noastra surprinzatoare patrie, Romania.

6 comments:

Sebastian said...

Fain aricol, si sunt perfect de acord, insa este si o parte buna al samitului... Majoritatea lumii ii prea nepasatoare (sau prea proasta) sa analizeze lucrurile atat de des, si tot ce ai perceput din toata chestia e ca la televiziunea lor nationala au azut de multe ori cuvintele Bucuresti si Romania, ce, de fapt, e un lucru bun, lumea stiu ca existam, si suntem capabili sa organziam un asemea eveniment (chiar daca numa noi, cetatenii, stim cu ce pretl aici ma refer la multele seria 5-uri pt politia capitalei si Mercedesurile imprumutate pe bani grei pt transportul VIP-urilor).

Anonymous said...

Nu am rezistat sa nu imi exprim si parerea mea despre "adunarea greilor". In primul rand trebuie sa recunoasteam ca am fost ultra mediatizati pentru cateva zile, in sfarsit o primit si Romania cele 15 minute de celebritate. In rest, ca sa fiu sincer nu prea imi pasa. Mie imi place sa ma gandesc la chestia asta ca fiind un eveniment "publicitar" pentru tara. Daca si americanii spun ca orice fel de faima ii binevenita, nu vad de ce noi ne-am uita in gura calului de dar. De parca ne-am fi asteptat la altceva din partea extraordinarei noastre clase politice. Am vazut ce pot sa faca si ei nu ne-au dezamagit nici acuma, asadar hai sa ne uitam la lucrurile bune.

Iova Mihai said...

Nu poti zice ca summitu` asta a fost chiar aja` de catastrofal pentru Romania. Gandeste`te numa la faptu` ca din numa 28 de milioane de euro, ne`am facut reclama in intreaga lume si am fost buricu` pamantului. Mai mult or costat drepturile alea de difuzare a meciurilor de fotbal.

Agentia Reuters s`o facut de toata jena cand o zis ca Budapesta`i capitala Romaniei, si prin asta or demonstrat ce valoare au ei de fapt. Si ei au inaptii lor.

Texanu`, saracu, a fost victima summitului, dar probabil s`or vorbit ei, Bush si Putin, acolo la Soci. Cat despre Germania si Franta care s`or morcovit la sosirea lui Putin. Toata europa sta in Putin. Daca vrea ne lasa in bezna, si nimeni nu se leaga de ei. Noi suntem norocosi ca nu importam numa o treime din gaz, deci nu suntem chiar pielea pulii in Europa.

Cat despre tzucatu`n cur din partea lui Basescu... cine`l poate condamna ? Daca in interioru` statului nu se pot face multe, incearca si el in exterior.

Sebastian said...

Eu, eu il pot condamna... caci asa ceva nu se face si da dovada de lipsa de anumite trasaturi caracteriale... Plus, de el nu se pot face multe locruri in tara, deci...

Nabokov said...

sa te fut ba, bine ca la telefon nu raspunzi cand te suna omu duminica da' comentezi pa blog X(

Iova Mihai said...

Nu`i el singuru om care impiedica lucrurile sa se intample. Atata tot ca el iese in evidenta. Cred ca`i plina conducerea tarii de jeguri, unele mai mari ca altele, poate chiar mai mari ca Basescu. Din 89` e singurul care o miscat ceva, chiar daca de multe ori o dat-o in bara, asa se invata.

Oricum... commentul lui andi =)))), foarte la subiect :D